V četrtek, 3. 6. 2021, smo imeli na šoli delavnice finančne pismenosti, kjer so učenci dveh osmih razredov in skupina podaljšanega bivanja (PB 11) spoznavali, kako je sestavljena plača zaposlenih (bruto/neto), kaj je davek na dodano vrednost, za kaj država porabi davke, pomen varčevanja, kriptovalute in njihove pasti – hitri zaslužek/hitra izguba. V delavnicah so osmošolci trgovali s papirnatim denarjem, mlajši pa z bonboni.

Pri predmetu državljanska in domovinska vzgoja in etika (DKE) so se nam pridružile predavateljice iz podjetja ERNST & YOUNG in nas seznanile o pametnem ravnanju z denarjem. Razlagale so nam tudi o kriptovalutah in kako se vsak dan spreminjajo vrednosti. Potem smo se razdelili v štiri skupine. Vsaka skupina je imela varčevalni račun, bančni račun in kripto račun. Predstavile so nam, kako vsak račun deluje, in nam razdelile 1500 € v monopoli denarju. Denar smo razporejali po računih tako, da smo imeli na našem bančnem računu dovolj denarja za potrebne stvari (hrana, elektrika, voda …), na varčevalnem pa dovolj za ne tako pomembne stvari in če smo hoteli, smo lahko tudi nekaj denarja investirali  v kriptovalute. Naša skupina je naredila tako, da smo najprej izračunali, koliko denarja porabimo za potrebne stvari in na naš bančni račun položili okoli 800 €, potem smo na naš varčni račun položili okoli 600 € in to, kar nam je ostalo, smo dali na naš kripto račun. Na koncu nam je ostalo največ denarja, okoli 600 €, zato smo zmagali.

Meni osebno so take delavnice zanimive, saj se že v mladosti naučiš, kakšno bo življenje, ko boš velik.

Bojan Muc, 8. a

 

Iz podjetja EY, ki se ukvarja s financami, so nam tri gospe prišle predstavit več o financah in svojem delu. Najprej so nam predstavile vse o varčevanju, trgovanju in ravnanju z denarjem. Nato so nam pripravile zanimivo aktivnost, kjer smo se po skupinah postavili v čevlje odraslih. V tej igri smo morali pravilno razporediti denar na različne račune. Potem so nam pobrale denar za vse davke in za osnovne življenjske potrebe. Skupina, ki je imela na koncu največ denarja, pa je dobila spodbudno nagrado. S tem smo se na malo drugačen način naučili veliko novega.
Luna Ramušćak, Kaja Kremesec in Ajda Vraničar, 8. b

 

Pri pouku so nas obiskale gospe iz podjetja EY. Razložile so nam nekaj več o denarju, vlaganju denarja, DDV-ju in kriptovalutah. Med predstavitvijo smo se učenci po skupinah igrali igro. Denar, ki smo ga imeli na voljo, smo morali dobro vložiti, da bi na koncu imeli čim več denarja. Med igro sem se zelo zabavala, še posebej, ker je naša ekipa zmagala. Zmagovalci smo dobili tudi manjšo nagrado. Med delavnico sem se veliko novega naučila, saj prej nisem tako zelo dobro razumela ravnanja z denarjem. 

Nika Pečarič, 8. a

Dostopnost